zondag 28 september 2008

Persoonlijke hygiëne

Tja, als het gaat om persoonlijke hygiëne heeft iedereen daar andere ideeën over. Mijn opvatting over de persoonlijke hygiëne zal ik nu uitgebreid omschrijven.
Zittend met een lekker drankje op een zonnig terrasje zie ik altijd een hoop interessante mensen voorbij komen. In sommige mensen die voorbij lopen kan ik mij zelf wel vinden. Een verzorgde en verfrissende uitstraling. En zo hoort het ook vind ik. Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor hen zelf. Je moet goed voor je zelf zorgen. Toch passeren er ook mensen waarvan ik vind dat die niet goed voor zichzelf zorgen.
Maar ja, daarover zijn ook verschillende meningen. Mijn mening daarover is als volgt.
Persoonlijk hygiëne betekent elke ochtend met een schoon lijf de straat op. Een lekker luchtje op, schone nagels en frisse oksels. Toch vind ik één keer per dag douchen genoeg. Ook twee keer per dag je tanden poetsen valt bij mij onder de persoonlijke hygiëne. Ik zelf geef de voorkeur aan drie keer per dag. Maar dit doe ik natuurlijk alleen als ik 's middags thuis ben. Wanneer je twee keer per dag poetst is dit gewoon okee!
Een frisse adem is ook niet geheel onbelangrijk. En ik denk dat er meer mensen zijn die die mening met mij delen.
Verder vallen frisse en gewassen voeten voor mij hier ook onder. Schone kleren en dus ook sokken zijn ook niet verkeerd als je aan een nieuwe (school)dag begint. Er zijn mensen die twee dagen met een paar sokken doen. Dit vind ik niet fris. Een paar sokken per dag vind ik meer dan normaal en wel zo hygiënisch.

Handen wassen. Dit spreekt wel voor zich lijkt me. Na het plassen handen wassen. De meeste mensen kennen deze uitspraak nog wel uit hun kleutertijd. Moet ook zo als je het mij vraagt. Niet alleen na een bezoek aan het toilet moeten de handen even gewassen worden. Nee, ook voor en na het eten vind ik dat het nodig is. Op alles wat je aanraakt zitten bacterieen. Gedurende dag verzamel je dus heel wat van die vieze organismen. Boenen dus!
Maar niet alleen het handen wassen is nodig om je handen schoon te houden. Ik vind ook dat je je nagels zodanig moet verzorgen dat deze er netjes en schoon uitzien. Ik vind niet dat je met zwarte randen onder je nagels kan lopen. Dit vind ik er ten eerste niet uitzien, maar ook helemaal niet hygienisch. Schoon houden die nagels dus. Ook zijn er veel mensen die hun nagels een mooi kleurtje willen geven, maar ze niet optijd meer schoon maken. Nagels met afgebladderde nagellak is het resultaat. Niet verzorgd, rommelig en niet mooi als je het mij vraagt. Maar ach, dat is ook mijn mening maar.
Nagels heb je natuurlijk niet alleen op je handen, maar ook op je tenen. Houd ze netjes bij en voorzie ze van een gezellig kleurtje. Maar haal het er natuurlijk wel weer op tijd af! ;)
Tot slot de lichaamsbeharing. Ik vind dat vooral de mannen dit lekker bij moeten houden. Mijn persoonlijke mening is, hoe minder beharing hoe beter.
Dit vind ik ook bij de vrouwen. Vrouwen met geschoren oksels zien er tien keer beter uit als je het mij vraagt en beginnen ook minder snel te ruiken.

Zorg goed voor je zelf, want dat ben je waard. Doe waar je je goed bij voelt, dan komt het wel goed!

Geen opmerkingen:

Blogarchief