zondag 28 september 2008

Beweging

In opdracht vier las ik dat ik de beweegtest moest doen en mijn bevindingen moest verwerken in deze blog.
Toen ik begon aan deze test dacht ik genoeg te bewegen. Voor ik vertel over de uitkomst wil even kwijt dat ik het een hele lastige test vond. Er moest aangegeven worden hoeveel minuten je besteedde aan een bepaalde activiteit per dag. Ja hoeveel minuten loop ik op maandag, dinsdag enz? Erg moeilijk om in te schatten. Ik heb het zo goed en zo eerlijk mogelijk proberen in te vullen.
Het resultaat en het advies dat voor mij verscheen was voor mij verrassend. Ik beweeg nog niet genoeg. hmm, klopt dit resultaat wel was de eerste gedachte die in mij opkwam. Ik sport twee keer in de week fanatiek en loop genoeg tijdens de schooldagen. Ook houd ik erg van fietsen en stap er dan ook nog geregeld op.
De volgende vraag die nu in mij opkomt is hoe kan ik dit verbeteren? Een goede vraag al zeg ik het zelf. Ik denk dat ik nog vaker de fiets moet pakken als ik even het dorp in ga, als ik bij iemand langs ga of nog beter ik ga lopend. Of ik deze wijze voornemens ook daadwerkelijk waar kan maken is een tweede. Ik ben nooit goed geweest als het gaat om het waarmaken van
voornemens. Toch wil ik het proberen.
Als ik tips zou moeten geven aan mensen die in het zelfde schuitje zitten: probeer wat vaker de fiets te pakken of ga een lekker stuk lopen.
Verder zou ik zeggen dat er genoeg vrije tijd genomen moet worden naast school. Je kan deze tijd invullen met wat leuks dat je toch wat extra beweging bezorgt.
Tot slot nog een tip die ik zelf ook vaker zou moeten opvolgen: neem wat vaker de trap en laat de lift voor wat 'ie is. Dit is misschien wel zwaar, maar als je het op je gemak doet, moet dat best lukken.
Ik ga mijn best doen om mijn weken met meer beweging in te vullen. Ik hoop dat ik de volgende keer een beter resultaat boek bij de beweegtest!


Geen opmerkingen:

Blogarchief